"småsaker"?..motivering tack!:)

Kom nyligen hem från en middag på stan, åt en förbannat god sallad.. fick lite pommes på köpet också!
Det var nämligen någon som tyckte det såg lite ut och bad om mer, blev lite pinsamt mycket kvar av den pommesbeställningen så den gömdes under servetter och tallrikar!
Helt klart ingen risk att de kommer på oss, inte innan vi hunnit genom dörren iallafall.

Tack för maten! (den var god, under bordet stod en ko)



När är det rimligt att bli arg över "småsaker", och vad är "småsaker"?

Tydligen blir jag det. På allt, hela tiden..Stämmer det? Skulle vara intressant att veta!:)

Själv tycker jag att det är väldigt individuellt, dock är vissa saker ganska självklara. Det gäller bara att vända på situationen..och tänka vad man själv skulle tycka, innan man kallar det "småsak".
Eller i helhet tänka efter vad man själv brukar störa sig/bli irriterad på innan man anklagar någon annan för att vara lättretlig.


Men det är ingenting jag tänker älta i, jag ville bara skriva av mig lite:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0