Löften, stora som små..är till för att hållas?

Klockan 05.00 var jag hemma i natt, jag tog mig en promenad från.. ~Gillingebanan, jag hade varit där och (halkat lite?).

Underbart väglag och promenadväder- Lerigt, hästbajsbomber, spöregn och kallt.
Precis rätt kombination för min klädsel- Höga klackar, tights, tunika och skinnjacka.


En inte omtyckt nattpromenad på ~7 km och 2 timmar.

Jag är långt ifrån bra humör, ett jättebra humör går inte ens att urskilja.

Det kan verka(i andras ögon & öron) som en löjlig företeelse att bli arg över, men det struntar jag fullständigt i.
Jag tycker, att om man tillsammans har kommit överens om något så håller man sig till de bestämmelserna såvida inte samtliga går med på ändringar.

Som i detta fall att 00.30 en lördagskväll ta sig så långt som till Gillingebanan, umgås lite (ta en öl?), dock inte stanna länge för att sedan bli hämtade (anledningen till att jag överhuvudtaget åkte med) av den enes förälder.

Jag kände inte de som bodde dit vi skulle, men följde med ändå.
Dock inträffar något som får henne att vilja stanna, men som vi hade bestämt tidigare ville jag åka hem och det stod jag fast vid..
Så jag gick, därav den lilla berättelsen i början!

Och nej, jag har INTE sagt att jag blivit lämnad ensam! Det var mitt egna val och jag valde att gå, vilket resulterade i att jag fick gå ensam på vägen.

Jag anser det inte acceptabelt att "lura" en kompis (som gjort det klart att hon ville hem på natten) att följa med på fest? till en plats där de enda möjligheterna att ta sig hem är Taxi eller som i mitt fall, att gå. Och det eftersom jag inte skulle komma så långt med de 6 kr jag har på mitt kort.

Jag tycker att det är ett fult beteende och att man borde visa mer respekt och hänsyn i en situation som denna.
Har jag fel?

Framförallt eftersom JAG betalat garderobsavgiften både fredag & lördag och bjudit på min alkohol, i större mängder. Trots att jag är utan arbete.


Kommentarer
Postat av: Emma Uhlander

Stackare! Man blir så besviken när ens kompisar gör sådär. Och det är inte bara taskigt utan även jävligt farligt att bli lämnad sådär. Hade en kompis med en gång.... som gjorde samma sak mot mej, men vi är inte kompisar längre(efter den där incidenten), sånna vänner behöver man inte, så de så. Stå på dig.

2010-04-18 @ 19:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0