!

 

...Hon hade just fyllt 11år. "Nu är jag stor", tänkte hon och stoppade papper i bh:n, snodde syrrans stringtrosor, målade läpparna blodröda. Lite kom utanför.. ..Hon fyllde12år. "Nu är jag stor", tänkte hon och tog mammas cigaretter, gick upp i skogen, hostade, grät. Tvättade kläderna så fort hon kom in.. ..Hon fyllde13år. "Nu är jag stor", tänkte hon och tog pappas vin. Drack, spydde, drack igen. Vaknade med en dundrande huvudvärk.. ..Hon fyllde14år. "Nu är jag stor", tänkte hon och förlorade sitt dyraste till någon hon inte mindes namnet på och som inte mindes hennes.. ..Hon fyllde 15år. "Nu är jag stor", tänkte hon och svalde tabletter, kände ruset, begäran, förtvivlan.. ..Hon fyllde aldrig 16år..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0