Madeleine McCann

Madeleine McCann, född 12 maj 2003.
Den 3 maj 2007, då nästan 4 år gammal blev hon under sin semester tillsammans med familjen bortrövad, från hotellrummet i Portugal.
Madeleines fall är ett fall som har blivit mycket uppmärksammat, trots tusentals andra brittiska barnarov.
En bok ska ha skrivit om försvinnandet av Madeleine McCann, men föräldrarna valde att stoppa detta och kräver nu "författaren" ett skadestånd på över 11 miljoner dollar. Madeleine har fortfarande inte hittats.



Detta tycker jag är helt rätt, hur kan man göra en sådan sak!?
Tänk om det hände en själv, skulle man då vilja att en bok publicerades om att man "dödat sitt barn och fejkat kidnappningen"?


Jag tänker även lägga upp en video,
på en parodi som gjorts..att man ser på en kidnappning så lätt att man gör det till ett skämt tyder inte på annat är damm i hjärnan.

Fördriv dagarna med vettigare saker.. som att skaffa ER ett liv!

Ur Expressen:

Föräldrarna vill stoppa boken om Madeleine McCanns försvinnande

För tre år sedan försvann Madeleine McCann, 3, från ett hotellrum i Portugal.
Nu försöker hennes föräldrar stoppa publiceringen av en bok, där de anklagas för att ha försökt mörka omständigheterna kring dotterns försvinnande.
- Det är svårt att höra något som är fel, säger modern Kate McCann.


"Maddie: The truth of the lie" har skrivits av Goncalo Amaral, som tidigare ledde den portugisiska polisutredningen av försvinnandet.
I boken hävdar han att Madeleine McCann dog i lägenheten och att föräldrarna fejkat kidnappningen
, skriver Skynews.com.
I dagens förhandlingar ska rätten höra två vittnen – Eduardo Dimaso, chefredaktör för tidningen Correio da Manha, samt Luis Frois som arbetar på ett bolag som gjort en tv-dokumentär om innehållet i boken.
Frågan rätten ska ta ställning till gäller om bokens temporära publiceringsförbud ska bli permanent.
Beslutet väntas komma i slutet av månaden.

Jag lider med dessa föräldrar, med alla föräldrar som utsätts för detta.
Jag kan inte sätta mig in i situationen och/eller ens överväga att säga att jag vet hur det känns!
För det vet jag inte, det vet INGEN fören man själv genomgått det.

Jag vet inte vad jag skulle ta mig till,
vad gör man?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0