Lördagens LÅNGA inventering :s

Eftersom uppdateringen inte varit den bästa kör jag helt enkelt en snabbgenomgång!;)

I lördags var det som sagt inventering på Ica vilket sabbade mitt Valborgsfirande..men vad fan, dricker gör jag redan 4 gånger i månaden (minst?) så nog kan jag väl offra en inte alltför planerad Valborg!
Och vad gör man inte för pengarna?:)


Men då kommer vi till åtminstone min och Kuttis missnöjdhet när det kommer till betalningen..

08.00 var det samling på Ica, genomgång om hur en inventering går till utifall att det var nykomligar i "gänget".
Sedan "upprop" och utdelningar av hyllor.
11.00 var det lunchpaus, korven smakade inget vidare faktiskt! Smakade mest billigt.

Vi var inte 100% säkra på var timlönen var men vi gissade på 180-210 kr som vanliga Ica-anställda har på helger eller röda dagar. Vi ville ha så mycket pengar som möjligt så vi försökte dra ut på tiden genom att alltid hitta ytterligare hyllor att räkna! (vilket visade sig vara en miss!)

Vid 13-tiden började de skicka hem "ickeanställda" men vi fick tydligen stanna kvar? :O
16.15 är vi äntligen klara med vår sista gemensamma hylla som vi verkligen har kämpat oss i genom med väldigt hungriga magar och trötta huvuden.
Vi städar upp överblivna kartonger efter oss och springer glatt in på lagret för att få betalt, 1600 kronor hade vi räknat ut eftersom vi var där i drygt 8 timmar.

Medans Krister springer iväg för att hämta de efterlängtade pengarna så tjuvkikar vi lite diskret på signeringspapperet där alla namn samt utbetalda summor (per person) stod skrivet för dagens inventering.
Den minsta utbetalda summan var 850 kr, den högsta var 1000 kronor.

Ojojoj tänkte vi, vilken jävla lycka att vi får så pass mycket mer än samtliga!
Men nej, vi fick trots våra 8 timmar till skillnad från de andras 4-5 timmar samma summa, alltså 1000 kronor.
Vi är, eller definitivt jag är väldigt besviken. Men man lär sig av sina misstag, det finns inte en chans i världen att jag stannar kvar i 8 jobbiga timmar (nästa?) inventering eftersom det inte alls lönade sig.

Tack för mig snåljåp-Ica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0